E-mailmarketing for SaaS og abonnements-virksomheder

Forretningsmodellen for SaaS og abonnementsvirksomheder er på samme tid både kompleks og simpel.

Simpel, fordi det i bund og grund handler om at få medlemmer til at betale for et månedligt medlemsskab. Komplekst, fordi det gælder om at kunne holde dem længe nok til at deres værdi overgår prisen, det kostede at få dem ind.

I dét arbejde er e-mailmarketing en nøglekanal for at få solgt konceptet, fastholdt interessen og vundet tabte kunder tilbage.

Så er vi dine nye samarbejdspartnere?

Her er nogle af de +500 virksomheder som vi allerede har arbejdet med

Udfordringer for SaaS og abonnements-virksomheder i e-mailmarketing

Mange SaaS og abonmementsvirksomheder slås med en række af de samme udfordringer, når det kommer til e-mailmarketing.

En af disse udfordringer er at få etableret en e-mailplatform med den nødvendige data på hver enkelt subscriber og medlem, således at der kan bygges intelligente automatiske e-mailserier og segmenter.

En anden klassisk udfordring for denne type af virksomhed er at få opbygget automatiske e-mailserier, som rent faktisk kan bidrage til at skaffe nye medlemmer, fastholde eksisterende, vinde tabte medlemmer tilbage og andre forretningskritiske opgaver.

Sidst, men absolut ikke mindst, så har mange abonnementsvirksomheder også udfordringer med at vækste deres e-mailindsats. For hvordan tager man en "OK" performance og gør den til god, og hvordan tager man en god performance og gør den til bedst?

Er du interesseret i svaret på den problemstilling? Så skal du læse videre.

Sådan lykkedes du som abonnementsvirksomhed med din e-mailmarketing

Som abonnementsvirksomhed er det afgørende, at du får opsat en e-mailplatform og får den integreret med din kundebase. På den måde vil du kunne opbygge de mange vigtige automatiske e-mailserier. Og dermed vil du kunne skaffe nye abonnenter, opsælge dine eksisterende, vinde tabte tilbage og meget andet.

Samtidig skal du have en model for hvordan du genererer nye tilmeldinger til din nyhedsbrevsliste, ligesom at du skal have en klar plan for, hvordan du driver dine nyhedsbrevsudsendelser med udgangspunkt i dine KPI'er.

Afslutningsvis skal du også vide hvordan du tager dit e-mailsetup fra okay til bedre, og fra bedre til bedst.

Lyder det vanskeligt? Bare rolig. Det er derfor vi er her.

Strategi for din e-mailmarketing
Hvad er dine mål og hvordan kan e-mailmarketing hjælpe dig med at nå dem? Vi udtænker strategien for din e-mailmarketing.
Opsætning af e-mail automations
Vi har erfaring med opsætning af automatisk e-mailmarketing for bl.a. GOODIEBOX, Contractbook, Zentabox og mange flere. Den erfaring trækker vi på, når vi hjælper din abonnementsvirksomhed.
Løbende drift og sparring
Når der er styr på grundstrukturen i din e-mailmarketing, skal din e-mailmarketing drives og udvikles. Vi ved hvad der skal splittestes på, hvordan du optimerer dine flows og hæver niveauet.
Insights
Vi kommer løbende med indsigter på hvad der virker og hvordan vi hæver niveauet. Dem præsenterer vi dig løbende for, så du altid har ro i maven.
Copywriting og e-maildesign
Vi har et dygtigt hold af både e-maildesigners og copywriters, så du blot skal læne dig tilbage. Vi tager os alt det kreative, hvis du har behovet.
Optimering og rapportering
Du får løbende rapportering på performance - og ikke blot tal, men konkrete anbefalinger til hvordan vi hele tiden bliver bedre.

Vi hjælper SaaS og abonnementsvirksomheder med at drive bedre e-mailmarketing

Case med Zentabox

Øget fokus på eksisterende kunder har resulteret i en lavere churn-rate

Zentabox er en medlemsskabsforretning, som sælger skræddersyet kosttilskudspakker til danskere.

Deres strategi hidtil har betydet, at de gennemsnitligt tabte deres kunde efter 4,5 pakke, og det var netop den statistik, som de gerne ville hæve markant.

Klik her og læs casen

Nu har du måske nogle spørgsmål til os...

Lad os se om vi ikke kan få svaret på nogle af dem herunder 👇

1. Hvordan kan e-mailmarketing hjælpe min abonnementsvirksomhed?

Som abonnementsvirksomhed vil e-mailmarketing typisk spille den rolle, at kanalen bringes i spil på tværs af hele kunderejsen. Det betyder, at e-mailkanalen vil kunne bidrage til at skaffe nye medlemmer ved at konvertere subscribers om til spritnye medlemmer. Kanalen vil også kunne bruges til at opsælge (og dermed udbygge LTV'en), vinde tabte abonnenter tilbage, bygge brand og loyalitet, og meget, meget andet.

2. Hvorfor skal jeg få et e-mailmarketingbureau til at hjælpe mig?

Det skal du nødvendigvis heller ikke, men vi kan med nogen sandsynlighed hjælpe dig hurtigere fremad og med en højere kvalitet. Vi har som e-mailmarketingbureau eksisteret siden januar 2016, hvilket betyder at vi har cirka brugt +230.000 timer på e-mailmarketing. Den erfaring får du stillet til rådighed.

3. Kan jeg få jer som sparringspartner, eller skal I drive hele kanalen?

Hvordan vi samarbejder afhænger helt af dine behov. Har du brug for at vi kommer ind og driver kanalen for dig? Så gerne! Har du derimod brug for at få os på som sparringspartner? Også helt i orden. Vi samarbejder, så det giver bedst mening for dig.

4. Hvad koster I?

Det afhænger af, hvad du gerne vil have hjælp til. For os er det dog vigtigt at aftalen giver økonomisk mening for dig. Derfor vil vi gerne starte med et helt uforpligtende møde, så vi kan lære mere om din virksomhed og dine behov.

Du bestemmer selv hvordan vi skal samarbejde

Engangsopsætning af din e-mailmarketing

Skal du have hjælp til eksempelvis blot at opsætte et par automatiske e-mailserier og noget leadscoring? Vi bygger det og derfra løber du selv videre.

Løbende samarbejde om din e-mailmarketing

Har du brug for fast hjælp med din e-mailmarketing? Intet problem.

Vi kommer ind og hjælper dig løbende med opsætning og optimering af alt fra dine automastiske e-mailserier, nyhedsbreve, leadscore og meget andet

Løbende sparring eller workshops

Vil du gerne selv sidde hands-on med din e-mailmarketing, men har du brug for løbende sparring eller måske en workshop? Vores dygtige rådgivere er klar til at guide dig, så din e-mailmarketing bliver bedre og mere effektiv.

5 e-mailmarketing tips til SaaS & 
abonnementsvirksomheder

Hør hvad Casper Ackermann, Managing Partner og stifter af Ackermann, vil give af fem råd til SaaS og abonnementsvirksomheder, som vil videre med deres e-mailmarketing.

Klar til at komme i gang?
Book et kald med os