Emailmarketing

E-mailmarketing har eksisteret i snart en evighed - og det er der en god grund til!

Det er den mest direkte og effektive måde at nå ud til dine leads, pleje dem og konvertere dem til kunder - og netop derfor er e-mailmarketing blandt de vigtigste kanaler for enhver virksomhed. Og hvis ikke det er det for dig, så bør det være det.

Hvorfor e-mailmarketing?

E-mailmarketing er den mest profitable owned media kanal overhovedet, med en gennemsnitlig ROI på 235 kr. for hver 6 kr. der bliver brugt.

Det er en ROI på 3816%

Det lader vi lige stå, så du virkelig kan sluge det.

E–mail markedsføring er derfor en ekstremt effektiv kanal, der via nyhedsbreve og automatiserede flows sender e-mails til dine leads - altså eksisterende og potentielle kunder.

Og i modsætning til fx annoncering på sociale medier, så ejer du også selv dine kundedata og betaler derfor ikke for at sende annoncer til dem, når først du har fået deres permission.

Men det kræver en solid e-mailmarketing strategi.

En effektiv e-mailmarketing strategi hjælper dig med at opsamle leads, konvertere dem til købere og gøre engangskøbere til loyale kunder - og det er lige præcis derfor, at e-mailmarketing bør være en helt essentiel del af dit digitale marketingmix.

E-mail markedsføring er altså en god forretning for langt de fleste, men som begynder kan man hurtigt blive forvirret over, hvor man skal begynde - og det er altså helt normalt!

Det er nemlig en forholdsvis bred disciplin og det er derfor nemt at fare vild i havet af forskellige platforme, teknikker og terminologier. Derfor vil vi på siden her prøve at gøre dig lidt klogere på emnet.

Hvad er e-mailmarketing?

E-mailmarketing kendes også på dansk som e-mailmarkedsføring. Det er begrebet for når du sender kommercielle e-mails til dine subscribers (som vi har valgt at kalde dem, for “nyhedsbrevsmodtagere” er da simpelthen for kedeligt at høre på) — altså kontakter som har tilmeldt sig din e-mailliste og givet dig deres permission til at modtage e–mails fra dig.

E-mailmarketing bliver generelt brugt til at informere, drive trafik, lave salg og bygge community omkring dit brand og kan enten være promoverende eller informerende alt efter hvilket formål den enkelte e-mail har i kunderejsen.

Moderne e-mailmarketing strategier har bevæget sig væk fra one-size-fits-all masseudsendelser og fokuserer i høj grad på segmentering og personalisering.

Der er dog lidt forskel på, hvordan din e-mailmarketing strategi skal se ud, alt efter om du er en B2B eller B2C virksomhed. Klik på linksne, og læs mere om e-mailmarketing for B2B virksomheder her eller e-mailmarketing for B2C virksomheder her.

Fordelene ved e-mailmarketing

Global rækkevidde
Du kan få dit budskab ud til forbrugere i hele verden ved at bruge e-mailmarketing strategisk. Det er en markant fordel, hvis du ønsker at træde ind på nye markeder.
Høje åbningsrater
Du har mulighed for at sikre høje åbningsrater ved at samarbejde med et professionelt e-mailmarketing bureau (som f.eks. os, for nu bare at inkludere lidt shameless advertising). Hele pointen med udsendelse af nyhedsbreve er jo, at dine potentielle kunder skal åbne dem - og det kan vi hjælpe dig med at realisere.
Nem sporing og måling af resultater
Det er meget simpelt at spore og måle resultater, og du kan derfor hurtigt blive klogere på, om din investering har været godt givet ud. Du kan på baggrund af den viden lægge en e-mailmarketing strategi, som gavner din virksomhed bedst muligt.
Høj ROI
E-mailmarketing er forbundet med tårn-høj ROI (Return On Investment), hvilket er grunden til at kanalen har været en fast del af den digitale marketingstrategi så længe, som den har. Det kan for langt de fleste virksomheder betale sig at investere i e-mailmarketing, så det vil med al sandsynlighed også give mening for din virksomhed.
Personlig markedsføring
Det er muligt at udsende personlige tilbud via e-mail, hvis man griber arbejdet med e-mailmarketing an på den rigtige måde og samler en masse data på sine subscribers. Det er et fantastisk redskab til at sikre 1-1 kommunikation med potentielle kunder - den personlige kommunikation falder nemlig i god jord hos langt de fleste forbrugere. Rigtig god personalisering går langt ud over den klassiske med navnet i brødteksten, og kan i stedet personalisere på baggrund af interesser og adfærd.
Budgetvenlig markedsføringsform
E-mail markedsføring er noget, som alle kan arbejde med, da det ikke nødvendigvis kræver et markedsføringsbudget på flere millioner kroner. Markedsføring via nyhedsbreve er derfor  oplagt for såvel nystartede virksomheder som store og veletablerede virksomheder. Markedsføringsformen er typisk langt billigere (og mere effektiv) end de fleste andre moderne markedsføringsformer.

Du ejer dine egne kundedata

Det er måske de færreste, der tænker over det i dagligdagen, men dataen du bruger til annonceringen på sociale medier, er ikke din egen. Hvis Facebook fx laver store ændringer, vælger at lukke din side ned eller noget helt tredje, så har du status quo. Du skal bygge noget nyt op fra 0. Og heri ligger det smukke ved en e-mailliste — det er din.

Så lige meget hvad der sker i fremtiden, vil du stadig have en direkte linje til at kontakte de mennesker, der er mest interesseret i dit brand.

Hvem er vi så?

Vi er et e-mailmarketingbureau, der har arbejdet med alle mulige forskellige slags virksomheder - både store, små, abonnement, B2B og B2C, og alt derimellem.

Vi har 5 overordnede kategorier, som vi arbejder indenfor med de fleste af vores kunder:
▪️ Nyhedsbreve
▪️ Automatiske e-mails
▪️ E-maildesign
▪️ E-mail copywriting
▪️ Leadgenerering

Klik på én af dem, hvis du er interesseret i at læse mere. Og ellers kan du læse meget mere om e-mailmarketing, hvis du kigger inde på vores artikler, hvor vi har skrevet om e-mailmarketing i alle dets afkroge og afskygninger.

Derudover, så har vi hjulpet 500+ virksomheder med deres e-mailmarketing 🤓

Skal vi også hjælpe dig?

Tal med en specialist