E-mailmarketing er den mest profitable owned media kanal overhovedet, med en gennemsnitlig ROI på 235 kr. for hver 6 kr. der bliver brugt.
Det er en ROI på 3816%
Det lader vi lige stå, så du virkelig kan sluge det.
E–mail markedsføring er derfor en ekstremt effektiv kanal, der via nyhedsbreve og automatiserede flows sender e-mails til dine leads - altså eksisterende og potentielle kunder.
Og i modsætning til fx annoncering på sociale medier, så ejer du også selv dine kundedata og betaler derfor ikke for at sende annoncer til dem, når først du har fået deres permission.
Men det kræver en solid e-mailmarketing strategi.
En effektiv e-mailmarketing strategi hjælper dig med at opsamle leads, konvertere dem til købere og gøre engangskøbere til loyale kunder - og det er lige præcis derfor, at e-mailmarketing bør være en helt essentiel del af dit digitale marketingmix.
E-mail markedsføring er altså en god forretning for langt de fleste, men som begynder kan man hurtigt blive forvirret over, hvor man skal begynde - og det er altså helt normalt!
Det er nemlig en forholdsvis bred disciplin og det er derfor nemt at fare vild i havet af forskellige platforme, teknikker og terminologier. Derfor vil vi på siden her prøve at gøre dig lidt klogere på emnet.
E-mailmarketing kendes også på dansk som e-mailmarkedsføring. Det er begrebet for når du sender kommercielle e-mails til dine subscribers (som vi har valgt at kalde dem, for “nyhedsbrevsmodtagere” er da simpelthen for kedeligt at høre på) — altså kontakter som har tilmeldt sig din e-mailliste og givet dig deres permission til at modtage e–mails fra dig.
E-mailmarketing bliver generelt brugt til at informere, drive trafik, lave salg og bygge community omkring dit brand og kan enten være promoverende eller informerende alt efter hvilket formål den enkelte e-mail har i kunderejsen.
Moderne e-mailmarketing strategier har bevæget sig væk fra one-size-fits-all masseudsendelser og fokuserer i høj grad på segmentering og personalisering.
Der er dog lidt forskel på, hvordan din e-mailmarketing strategi skal se ud, alt efter om du er en B2B eller B2C virksomhed. Klik på linksne, og læs mere om e-mailmarketing for B2B virksomheder her eller e-mailmarketing for B2C virksomheder her.
Det er måske de færreste, der tænker over det i dagligdagen, men dataen du bruger til annonceringen på sociale medier, er ikke din egen. Hvis Facebook fx laver store ændringer, vælger at lukke din side ned eller noget helt tredje, så har du status quo. Du skal bygge noget nyt op fra 0. Og heri ligger det smukke ved en e-mailliste — det er din.
Så lige meget hvad der sker i fremtiden, vil du stadig have en direkte linje til at kontakte de mennesker, der er mest interesseret i dit brand.
Hvem er vi så?
Vi er et e-mailmarketingbureau, der har arbejdet med alle mulige forskellige slags virksomheder - både store, små, abonnement, B2B og B2C, og alt derimellem.
Vi har 5 overordnede kategorier, som vi arbejder indenfor med de fleste af vores kunder:
▪️ Nyhedsbreve
▪️ Automatiske e-mails
▪️ E-maildesign
▪️ E-mail copywriting
▪️ Leadgenerering
Klik på én af dem, hvis du er interesseret i at læse mere. Og ellers kan du læse meget mere om e-mailmarketing, hvis du kigger inde på vores artikler, hvor vi har skrevet om e-mailmarketing i alle dets afkroge og afskygninger.
Derudover, så har vi hjulpet 500+ virksomheder med deres e-mailmarketing 🤓