Zentabox

Øget fokus på eksisterende kunder har resulteret i en lavere churn-rate.

Kunde
Zentabox
Type
Abonnementsforretning
Markeder
Danmark
Services
Automations, nyhedsbreve, tekstforfatning og e-maildesign.
ESP
Autopilot
Vi blev imponeret over detaljegraden”, Mikael Mohr, Business Director

Vi har i et blogindlæg fortalt, at det koster 5 gange så meget at skaffe en ny kunde, som det koster at genaktivere en eksisterende kunde. Og det er netop den pointe, som gjorde, at Zentabox gerne ville skifte taktik. Tidligere har de primært fokuseret på at skaffe nye kunder, men det har også betydet, at de fuldstændig har glemt at vedligeholde de medlemmer, de allerede havde.

Zentabox er nemlig en medlemsskabsforretning, som sælger skræddersyet tilskudspakker til danskere. Deres strategi hidtil har betydet, at de gennemsnitligt tabte deres kunde efter 4,5 pakke, og det var netop den statistik, som de gerne ville hæve markant.

Og potentialet er der!

For behovet for kosttilskud slutter i princippet aldrig, og der er derfor grundlag for at beholde medlemmerne i lang tid – og ihvertfald længere end 4,5 pakke. Og det var netop det potentiale, som Zentabox ønskede Ackermanns hjælp til at udnytte.


Vores annonceringsbureau PL & Partners havde varmt anbefalet Ackermann. Og så blev vi meget imponeret over detaljeringsgraden i oplægget, som vi fik fra Ackermann. Det var ikke bare en snak om segmentering og e-flows, som man måske kunne forestille sig – de var fuldstændig konkrete med, hvad de ville gøre.

Zentabox ville gerne i gang hurtigt. Derfor forsøgte Ackermann at arbejde både hurtigt og agilt for at sikre, at der hurtigt kunne blive sat automations live, som kunne fastholde de eksisterende kunder. Og det har indtil videre været et samarbejde, som Zentabox har værdsat.

Tais (E-mail Specialist hos Ackermann) har været dygtig til at lave en konkret strategi, været rigtig god at sparre med og har gjort et kæmpe stykke arbejde for at finde ud af vores platform Intercom.

Og også samarbejdet med Ackermanns copywriter har været en stor værdi for dem.

Efter at vi i fællesskab havde fundet den rette tone-of-voice, har Sophie (Copywriter hos Ackermann) været utrolig konsekvent med at skrive de efterfølgende mails i samme stil og tone. Det falder hende meget naturligt og har betydet, at det efterfølgende arbejde for os har været minimalt. Og så sætter vi pris på, at hun udfordrer mulighederne og kommunikationen og lader os tilpasse det ind i vores rammer – og ikke omvendt!

Og selvom de første automations først for nylig er blevet sat live, så tegner resultaterne allerede rigtig godt. Nu opsiger deres kunder gennemsnitligt nemlig ikke længere efter 4,5 boks men efter 8-9 bokse.

Derfor er Zentabox heller ikke i tvivl.

“Vi er indtil videre rigtig glade for samarbejdet, og vi vil helt sikkert anbefale dem videre til andre, der har brug for hjælp med deres e-mailmarketing.”
Mikael Mohr
Zentabox

Næste case