Tekstforfatning

Når der skal fortælles historier, som giver modtageren lyst til at læse mere.

Tekst sælger

Mange virksomheder vælger - enten bevidst eller ubevidst - at nedprioritere tekstforfatningen af deres nyhedsbreve eller automatiske e-mails.

Og det har ofte en påvirkning på deres åbnings- og klikrate.

Tekstforfatningen afgør, om din e-mail bliver åbnet

Det er nemlig ikke nemt at overbevise en subscriber om, at de skal læse din e-mail - specielt ikke hele vejen ned til bunden, hvor din call-to-action ofte gemmer sig. Og hvis du ikke kan det, bliver din e-mailmarketing ligegyldig.

Det kræver, at du har tiden og kompetencerne til at gennemtænke din tekst. At du kan fortælle overbevisende historier, som giver subscriberen lyst til at læse mere. Og at du er i stand til at sikre et fejlfrit sprog i en autentisk tone, så du ikke fremstår sjusket og utroværdig.

Vores copywritere er uddannede journalister

Vores copywritere er uddannede journalister med erfaring i at skrive troværdige, engagementskabende og fængende tekster.

Når vi skal forfatte tekster for dig, så starter samarbejdet med et møde mellem vores copywriter og din brand-ansvarlige. Her vil copywriteren spørge ind til din virksomhed, jeres tone-of-voice, jeres fortælling og jeres målgruppe.

Den indsigt bruger copywriteren til at skabe teksterne til jeres e-mailmarketing. Tekstforfatningen sker i tæt dialog med jer, så resultatet bliver den perfekte kombination af jeres og copywriterens erfaring. I får afslutningsvist teksterne til godkendelse inden, at de bliver sendt ud.

Tekstforfatning er meget mere end bare at skrive

Research
En god e-mailtekst kræver et dybt kendskab til dit brand, din målgruppe, dine unique selling points og til e-mailkanalen.
Insights
Vores databank gemmer på insights fra flere millioner datapunkter, der fortæller os, hvordan vi får folk til at åbne og klikke i e-mails.
Ingen spam-ord
Vores copywritere forstår spamfilteres komplekse triggerpunkter og ved hvilke ord, de skal undgå at bruge.
Tekst-tragten
Copywriterens opgave er at sørge for, at modtageren klikker i e-mailen. Det kræver, at hver sætning giver lyst til at læse mere.
Korrekturlæsning
Stave-, taste- og kommafejl kan påvirke dit brand negativt, da det opfattes som sjusk. Vores copywritere sikrer et korrekt sprog - hver gang.
Optimering
Din målgruppes adfærd vil ændre sig, og det skal teksten i dine e-mails derfor også. Vi split-tester løbende for at se, hvad der virker bedst her og nu.
Mød en kunde

Tekstforfatning for Zentabox

Vi driver på månedlig basis e-mailmarketing for den danske kosttilskudsvirksomhed Zentabox - heriblandt tekstforfatningen af alle deres e-mails.
“Ackermanns copywritere har sparet os en masse tid, og udfordrer vores kommunikation til det bedre”
Mikael Mohr, Business Director

Klar til at komme i gang?
Book et kald med os