Der er én helt essentiel ting, som du ikke kan undvære, hvis din e-mailmarketing skal være effektiv. Og det er uanset, om du arbejder med B2B eller B2C:
Permissions.
For der er ikke meget ved at sende e-mails ud, hvis du ikke har nogle modtagere. Faktisk så ved vi, at jo flere du har, desto bedre et resultat kan du skabe.
Du har rigtig mange muligheder, når du skal ud at skaffe flere subscribers. Skal du for eksempel forsøge at indhente dem med et whitepaper, en gamification-kampagne eller en rabatkode? Og skal kanalen være Facebook og Instagram Lead Ads, skal det være en landingpage eller skal du finde dine subscribere via Linkedin Lead Ads?
Svaret finder du i din data.
Når vi genererer leads for vores kunder, så tester vi altid på hvilke aktiviteter, der virker bedst på kundens målgruppe.
På den måde får de nemlig ikke kun flere permissions. De får også en håndfuld brugbar data om deres nye subscribere fra det sekund, de får deres permission. Data, som vi efterfølgende kan bruge til at analysere os frem til, hvilken kanal de mest købestærke subscribere kommer fra.
Og endnu vigtigere;
Data, som giver os et indledende indtryk af, hvordan vi bedst overbeviser dem om at købe senere i e-mailflowet.