Remarketing: Sådan sikrer du den rigtige kommunikation til de rigtige mennesker på de rigtige tidspunkter

Vidste du, at størstedelen af alle e-mails står uåbnet i indbakken, ender i papirkurven eller endnu værre; bliver markeret som spam? 👀

Har du eksempelvis en gennemsnitlig åbningsrate på 25 %, så er det hele 75 %, der ikke bliver åbnet.

Og selvom det er ganske normalt, er det muligt at forbedre antallet af åbninger en hel del ved hjælp af remarketing. 

Remarketing låser nemlig døren op til målrettet og personlig kommunikation mellem dig og dine subscribere, fordi: 

🧍Du sender dem indhold, der er målrettet personligt til dem.
🕰 Du sender dem indhold på det rigtige tidspunkt.

Og det giver dig ikke kun højere åbningsrater men også en bedre CTR og flere salg!

Statistikken viser nemlig, at den gennemsnitlige konverteringsrate hos webshops via e-mails er mellem 2-4 %.

Men kan stige helt op til 41 % ved hjælp af remarketing. 

Og derfor kan du i denne artikel blive klogere på:

  • - Hvad remarketing er, og hvordan det fungerer
  • - 3 gode eksempler på remarketingmails som du kan få inspiration fra
  • - Hvordan du kan implementere remarketing i din e-mailmarketing


Hvad er remarketing, og hvordan fungerer det? 

Når du arbejder med remarketing via din e-mailkanal, sender du e-mails ud fra oplysninger, som dit system har indsamlet om dine kunder. 

Oplysningerne får du ved at overvåge og spore dine subscribers adfærd via en cookie eller en pixel på dit website. Du kan også få adgang via tredjepart - f.eks gennem dine andre marketingkanaler. 

Med det setup kan du se:

  • - Hvordan dine subscribere interagerer med dit brand
  • - Hvor købevillige de er
  • - Hvilke sider og produkter de er interesseret i
  • - Hvordan de generelt bevæger sig rundt på dit website 
  • - Og meget mere

Og med den viden kan du efterfølgende dele dine subscribere op i forskellige segmenter i dit e-mailsystem. 

Lad os tage et eksempel: 

Hvis du f.eks vil sende en e-mail ud omkring et tilbud på fodboldbluser til kvinder, så kan du - med segmenteringen - vælge lige præcis de personer, der med høj sandsynlighed vil finde tilbuddet mest interessant. 

Det kunne eksempelvis være kvinder, der har vist interesse for din fodboldkategori. 

Kan du se, hvor smart det er? 👀

På den måde kan du hele tiden sende mange e-mails, uden at nogen vil føle sig bombarderet i deres indbakke. 


3 gode eksempler på remarketingmails som du kan få inspiration fra 

Det er ikke kun e-mails med ‘tilbud på fodboldbluser til kvinder’, du kan sende ud. Der findes nemlig mange flere muligheder, som du med fordel kan benytte dig af. 

Her viser vi blot 3 gode eksempler på remarketingmails, som du kan få inspiration fra 👇


Eksempel nr. 1: Varen er tilbage på lager 

Har du et produkt, som lige nu er udsolgt, kan du opsætte en remarketingmail, som sender en e-mail til de interesserede subscribere, når produktet er på lager igen.

E-mailen kan du f.eks sende til alle dem, der har været inde og se på produktet eller til dem, som har skrevet sig op til at få en besked, når produktet igen er på lager.

Kilde: https://reallygoodemails.com/emails/good-news-we-ve-restocked


Eksempel nr. 2: Besøgte sider

Når dine subscribere har besøgt en specifik side på dit website en eller flere gange, kan det også være oplagt at sende dem en remarketingmail.

Har du en B2B-virksomhed, kan e-mailen f.eks sendes til dem, der besøger din pris- eller kontaktside. Hvis du har en webshop, og din subscriber f.eks. har besøgt produktsiden “kjoler”, kan du sende en e-mail med andre kjoler eller andet tøj fra det brand, subscriberen har vist interesse for. 

Kilde: https://www.zerv.dk/


Eksempel nr. 3: Abandoned cart 

Og selvfølgelig skal vi også nævne den velkendte Abandoned Cart e-mail. 

Du ved, den der e-mail du sender til de subscribere, der har forladt deres kurv uden at gennemføre et køb … 

Og her har ARKK et glimrende eksempel på, hvordan sådan en kan se ud: 

Kilde: https://arkkcopenhagen.dk/


Hvordan kan du implementere remarketing i din e-mailmarketing? 

Hvis du gerne vil implementere remarketing i din e-mailmarketing, skal du først og fremmest opsætte den tracking, der skal bruges til at spore dine subscribers adfærd på dit website.

Og mangler du lidt hjælp til dette, er vi sikre på, at enten din udvikler eller din websiteudbyder står klar med en hjælpende hånd. I praksis drejer det sig nemlig ofte kun om et mindre script, som skal indsættes i koden. 

(Dette kan lyde som sort snak for dig, men trust us: din udvikler ved præcis, hvad det handler om!)

Derudover skal du selvfølgelig udforme dine remarketingmails. Og her har vi god erfaring med, at: 

👉 E-mails med en positiv indgangsvinkel performer bedre end dem, der har en negativ. F.eks. er det mere effektivt at skrive ''Vi har gemt din kurv'' i stedet for ''Hov, du forlod din kurv''. 

👉 E-mails, der ikke stråler af overvågning, performer bedre end dem, der gør. F.eks er det bedre at skrive ''Vi har fundet nogle produkter, som vi tror, du kan lide'' end ''Vi så, du kiggede på denne side og har fundet lignende produkter''.

‍👉 At services som Clerk eller Raptor er rigtig gode til at udvælge relevante produkter fra dit website, som automatisk kan blive indsat i dine e-mails.

👉 At det er super vigtigt, at du ekskluderer udsolgte produkter fra dine remarketingmails - det er en fejl, vi ser ofte.



Læs videre 🤓