Det er nemmere sagt end gjort - for selvom du ofte læser, hvad en god e-mail er, ved du så egentlig, hvordan sådan én kan se ud?
Det kan du snart.
For i disse blogindlæg dykker vi ned i konkrete e-mails og fortæller, hvad der fungerer og hvad, der kunne være endnu bedre. I dette indlæg har vi valgt at fremhæve en e-mail fra Núnoo.
Først lidt om Núnoo
Bag Núnoo finder vi de danske søstre Pia Silfen-Jensen og Naja-Silfen. De startede accessories brandet tilbage i 2015, hvor de var en to-mands hær.
Det er de ikke længere.
Nu er de 15 medarbejdere på hovedkontoret i København - alle med en drøm om at skabe håndlavede designerprodukter i en høj kvalitet til en overkommelig pris. Núnoo står for diversitet, fællesskab og muligheden for at være sit ægte jeg. Og det er netop denne kvalitetsbevidsthed, som er så tydelig i deres e-mailunivers.
Vi har valgt at fremhæve en kampagnemail, der fortæller, at en af deres tasker nu fås i flere farver. Og da denne mail især er stærk på det grafiske, vælger vi først at fremhæve dette:
Design
• Der er ingen tvivl om, at der er tale om et fashion brand, hvor billederne er i høj kurs og teksten er begrænset til det minimale.
• Det er billederne, der er med til at skabe stemningen, fortælle en historie og understøtte budskabet ved at tease for nye produkter.
• Der bliver leget med layoutet og den visuelle stil, som giver associationer til et magasin layoutet.
• Selve layoutet og læse-mønstret er meget enkelt, hvor øjnene tages naturligt nedad og drages mod de store billeder i GIFen, som viser et af de nye styles.
• Den sarte mintgrønne farve, som bruges i en stor del af mailen, står i fin forlængelse til tasken “Sally”, som er i fokus og skaber et harmonisk og homogent udtryk på trods af en iøjnefaldende farve.
• Farvenuancerne med den sarte grønne og lysegrå komplimenterer desuden hinanden godt, og er med til at dele indholdet mere op, hvor den grønne præsenterer “Sally”, er den grå med til at præsentere andre nye styles.
• Det er nemt for modtageren at engagere sig med indholdet, og de store CTA-knapper gør det nemt at klikke ind for at se “Sally” eller andre af de nye tasker.
• Den personlige afsender i bunden med billede og signatur gør oplevelsen mere personlig, og som modtager lægges der en kortere distance, når vi får lov at se, hvem der kommunikerer med os.
• Det animerede logo fortjener også en særlig ros, og er noget vi i højere grad ser mere af som en trend inden for e-mail design.
Tekst
• I denne mail finder vi minimal tekst - hvilket ikke nødvendigvis er en dårlig ting. Så længe man blot siger dét, der skal siges. Og det synes vi, at Núnoo lykkedes rigtig godt med her.
• Forfatteren bag e-mailen lykkedes rigtig godt med at skrive ud fra subscriberens perspektiv. For i stedet for at skrive hvilket lækkert materiale, tasken er lavet af, så fremhæves der kun ting, som skaber en feel værdi for brugeren af tasken. Der bliver altså nævnt pladsen i tasken, de tykke og justerbare stropper og den lille ekstra lomme.
Hvad kunne være bedre:
• Det er nogle lidt lange tekster på CTA-knapperne. Vores erfaring viser os, at performance er højere, hvis teksten på knapperne er korte og i bydeform. Så omend de giver mere personlighed, så er det også vores tese, at de er på kompromis af klikraten.
• Dette punkt bliver skrevet ud fra en antagelse: at danske Núnoo (primært) har danske købere. Det ved vi ret beset ikke, men hvis det er tilfældet, vil vi anbefale dem også at skrive på dansk. Vi anbefaler altid, at man skriver på en subscribers modersmål, da vores erfaring viser os, at det dermed er nemmere at afkode budskabet af e-mailen og dermed øge chancen for en konvertering.
Er du på udkig efter mere inspiration? 👀
Så kan du besøge denne side. Her sætter vi nemlig også løbende lækre e-maildesigns ind, som du kan finde inspiration i til din næste e-mail.