Når vi snakker om e-mail, så snakker vi normalt meget generelt. Det vil vi gerne lave om på nu. I disse nye blogindlæg dykker vi ned i konkrete e-mails og kommenterer på, hvad der fungerer og hvad, der kunne være endnu bedre. I dette indlæg har vi valgt at fremhæve en e-mail fra Kaffedrengen.
Kaffedrengen er en medlemsskabsbaseret e-commerce, som sælger kaffekapsler. De sender følgende e-mail ud til alle umiddelbart efter, at de har opsagt deres abonnement. Og den fungerer helt enormt godt. Her er årsagerne til det:
- E-mailens headerbillede er personaliseret med subscriberens navn. Det fanger øjet.
- Topbilledet og dets opbygning (en person, der kigger direkte ind i kameraet og peger ned på subscriberens navn) er med til at fange blikket og dirigerer det længere ned i e-mailen.
- E-mailen er skrevet i “jeg”-format, hvilket skaber en tættere relation mellem læser og afsender.
- E-mailen har kun én CTA – nemlig “fortryd din opsigelse”. Denne CTA understøttes af kommunikationen i hele e-mailen. CTA’en er både at finde i toppen af e-mailen og flere andre steder, og det er derfor utrolig nemt at afkode som modtager.
- Afsnittet med “det går du glip af…” fungerer ekstremt godt. De italesætter netop nogle ‘pains’, som med nogen sandsynlighed var årsagerne til, at subscriberen i første omgang tilmeldte sig. Derudover er de flot visualiseret med ikoner, som er nemme at afkode.
- De har valgt at inkludere en Trustpilot-anmeldelse, der understreger, at deres abonnement er populært (det fortæller subscriberen – indirekte – at vedkommende må have lavet en fejl ved at afmelde sig).
- Kaffedrengen oplever nok, at en masse abonnenter opsiger p.g.a. for mange kapsler. Derfor slutter de mailen af med en GIF, som viser, hvordan man justerer på sit abonnement.