En rigtig god designet e-mail: NON

Det er nemmere sagt end gjort - for selvom du ofte læser, hvordan en god e-mail bør se ud, ved du så egentlig, hvordan sådan én reelt kan se ud?

Det kan du snart. 

For i disse blogindlæg dykker vi ned i konkrete e-mails og fortæller om designet; hvad der fungerer og hvad, der kunne være endnu bedre. I dette indlæg har vi valgt at fremhæve en e-mail fra NON.

Først lidt om NON

NON omfavner en verden med non-alkoholiske vine, hvor den naturlige verden smelter sammen med faglige teknikker og forvandler vinoplevelsen til et ekstraordinært eventyr. 

De genopfinder vinoplevelsen med en banebrydende nytænkning med en symfoni af smagsvarianter, som er omhyggeligt udvalgte og imødekommer alle smagsløg og lejligheder. 

NON’s historie udfolder sig med passion og vækker beundring hos verdensberømte kokke, restauranter, bar-ejere og selvudråbte madelskere over hele kloden.

Vi har valgt at fremhæve en kampagnemail, der fokuserer på budskabet om, at forkæle sin mor på mors dag. Denne mail er stærk på det grafiske og ulig meget vi ser i branchen, som vi vil fremhæve nedenfor:

Design

• Først; WOW! Det er ikke tit vi ser en næsten ‘all black’ mail uden for Black Friday sæsonen, som er så iøjnefaldende (og faktisk fungerer) som den her.

          • Udtrykket ‘less is more’ kommer virkelig til sin ret her i den her mail, som er super enkel.

• Nu vi er ved udtryk; “Keep it simple, stupid” er noget vi tidligere har rost virksomheder for, og her kan NON tilslutte sig Klub KISS.

          • Der er lige akkurat kun den nødvendige information, som der er behov for, og budskabet bliver i høj grad båret af billederne. Designet er enkelt, men stadig til den stilfulde og legende side, hvilket giver en følelse af kvalitet.

• Den store GIF i starten fungerer enormt godt, da den er med til at skabe blikfang øjeblikkeligt. Billederne i GIF’en kører i et relativt højt tempo, som fungerer her, fordi teksten står stort og tydeligt, er let at afkode og gør, at man bliver draget af den og er nødt til at se, hvad der bliver fortalt.

• Hele mailen og al indhold er indrammet af kanter (eller ‘rammer’ om man vil), som passer godt til NON’s brand og visuelle identitet på hjemmesiden. Det gør også, at det er nemt at afkode, hvilket indhold der hænger sammen og skaber derved en større samhørighed.

• Informationerne præsenteres i en enkelt kolonne (med undtagelse af top og bund), hvilket skaber et godt læsemønster og hierarki, som er nemt at følge med øjnene.

• Afstanden mellem billeder og tekst er godt afstemt, og der er tilstrækkelig luft mellem alle elementerne, hvorved vi undgår at noget virker for altopslugende eller skaber en følelse af ubalance i indholdet.

• Billederne er velvalgte og er med til at sætte stemningen for resten af e-mailen, samtidig med at deres farver skaber en fin kontrast til det ellers sort/hvide look i resten af e-mailen.

• Det animerede logo i footeren fortjener også en kæmpe applaus! Enkelt, rent og pænt. Vi har sagt det før, og siger det gerne igen: ANIMEREDE LOGOER! Det kan bare noget, og er genialt til at drage modtageren ind og give et lille tweak på den klassiske forventning om, hvordan en e-mail skal se ud. Vi spår i vores lille spådomskugle, at det er noget vi kommer til at se meget mere af!

Hvad kunne være bedre:

• Billederne mangler links. Når man klikker på dem nu, åbnes de blot. Her kunne vi godt have ønsket, at man blev linket ind på hjemmesiden.

• Vi så gerne, at CTA-knappen var placeret højere oppe, så vi er sikre på, at modtagerne ser den og hurtigt har mulighed for at klikke på den og komme videre ind på hjemmesiden.

Er du på udkig efter mere inspiration? 👀

Så kan du besøge denne side. Her sætter vi nemlig også løbende lækre e-maildesigns ind, som du kan finde inspiration i til din næste e-mail.

Læs videre 🤓