En revolution inden for e-mailmarketing!

Vi har gjort noget, som ingen andre har…

Som det allerførste bureau i Danmark, har vi lavet en abandoned cart e-mail, der er 100% AI-genereret!

Vi har genereret e-mailen med dynamiske blokke, der viser, hvilket produkt, der er glemt i kurvet, og har skrevet al teksten med Alvas, der er powered af GPT-4, en pendant til ChatGPT. Og det bliver også gjort dynamisk - så hver eneste e-mail, der sendes ud, vil Alvas skrive unikt copy til. 

Det er i samarbejde med Shaping New Tomorrow (og deres kunder) og software-toolet Alvas.ai, at dette projekt er sat i søen. Målet var at optimere personaliseringen af e-mails og, i forlængelse af det, konverteringerne - og så på den automatiske måde. 

AI har taget verden med storm, og du skal ikke scrolle ret langt ned ad din LinkedIn, før du er stødt ind i emnet - flere gange

Selvom AI har gjort sit indtog i flere brancher, er det udeblevet en smule inden for e-mail. Det er naturligvis brugt af copywriters til at hjælpe med at skrive nyhedsbreve, men vi har ikke set det brugt i så unik et format og på den skala, som vi her har forsøgt os med. 

Personalisering har altid været et stort emne inden for e-mailmarketing, men det har altid været umuligt i automatiske e-mails at skrive helt unikke budskaber - mængden af arbejde ville være alt for stor. 

Men med Alvas har det nu ændret sig…!

Se nedenfor de to eksempler på to abandoned cart e-mails, sendt samme dag til to forskellige kunder:

Hvad gør den anderledes?

Emnelinjen: 

Hver eneste emnelinje vil være forskellig og tilpasset den enkelte subscriber.

Overskriften: 

Ligesom emnelinjen, så vil overskriften skifte fra e-mail til e-mail - og er samtidigt optimeret til max at fylde en linje. 

Bodyteksten: 

I hovedteksten inddrager vi både information på de produkter, der er i kurven (f.eks. produktnavnet eller beskrivelsen) og data på subscriberen (f.eks. deres navn og hvilken by de bor i). 

Footeren: 

Og i bunden runder vi e-mailen af i en personlig tone.

AI er fremtiden indenfor e-mail marketing:

Og der er slet ingen tvivl, hvis du spørger os. 

Selvom vi kun lige er startet med projektet, og det kun er sat op som en A/B test, så kan vi allerede nu se en betydelig forandring på klikrate og placed-order rate sammenlignet med Shaping New Tomorrows normale abandoned cart e-mails: 

- En stigning på 66% i antallet af placerede ordrer
- Samtidigt har værdien pr. ordre steget med 21,79%
- Og revenue per e-mail er steget med hele 102,38% - altså dobbelt så meget!

Det står allerede helt klart, at AI giver nogle muligheder, som ganske enkelt ikke har været tilgængelige før. 

Derfor kommer vi til - både for Shaping New Tomorrow og mange andre af vores samarbejdspartnere og kunder - at kigge meget mere ind i, hvordan vi kan bruge det. Og det gør vi bl.a. sammen med Alvas.ai og deres founders. 

“Arbejdet med Ackermann om at revolutionere e-mailmarketing startede for 2 måneder siden, hvor de kom til os for at få lavet netop produktet om at personliggøre hver enkelt email. Siden da har de været de første til at teste nye tiltag af, kommet med enormt værdifuld viden og har set potentialet i hvordan AI kommer til at ændre e-mailmarketing. Derfor er vi stolte over at kalde Ackermann vores første og eneste Original Preferred Partner.” - Villads Leth, Co-Founder af Alvas.ai

Et af de allerførste ting, som vi kommer til at kigge ind i, er at udvide porteføljen fra at koncentrere sig om abandoned cart-flowet, til også at få AI-genererede e-mails ind over andre dele af kunderejsen - både for e-commerces, B2B og Enterprise virksomheder. 

Med muligheden for at gøre hver eneste automatiske e-mail helt unik, er dette helt klart den største udvikling inden for personalisering i e-mailmarketing, som vi har set i mange år.

Interesseret i at prøve det af?

Du har måske allerede fået en helt masse ideer til, hvordan du kan bruge det for din virksomhed?

Så lad os komme i gang!

Du kan nemlig få en gratis demo af Alvas.ai, hvis du klikket på linket her: 

Læs videre 🤓