E-mailmarketing i 2024: Nye veje til succes

Vi har gjort det i de tidligere år, og derfor gør vi det også igen i år. 

Her kan du nemlig få et overblik over hvad vi, Danmarks førende e-mailmarketingbureau, mener bliver de største emner inden for e-mailmarketing i 2024!

E-mailmarketing er i konstant udvikling, og allerede nu kan vi se, at 2024 byder på en spændende række af tendenser og muligheder (for det er kun begrænsninger, hvis du ser dem sådan). 

Så… 

Lad os sammen dykke ned i 6 tendenser for det kommende år og udforske, hvordan du kan drage fordel af dem! 💡

1) AI's magt breder sig

Gør din kampagne smart

Vi kan ikke undgå at bemærke, hvor magtfuld kunstig intelligens (AI) er blevet, også (eller især) indenfor e-mailmarketing. Det virker næsten som om, at AI er ved at erobre det hele, og nu inkluderer det altså også vores elskede e-mailmarkedsføring. 

Så hvad betyder det for dig? 

Det betyder, at du kan skabe klogere og mere målrettede e-mailkampagner. AI kan analysere data og adfærdsmønstre for at forudsige, hvad dine modtagere ønsker at se, som du måske ikke havde set. 

I sidste ende fører det til højere åbnings- og klikrater og mere engagerede modtagere. 🚀

2) Fokus på deliverability

Sørg for, at dine e-mails når frem

Fra februar 2024 vil Google og Yahoo skærpe kravene til e-mailautentificering. 

Det er en super vigtig ændring, da det direkte kan påvirke din e-mails levering i modtagerens indbakke. Det bliver lettere for modtagere at afmelde sig uønsket indhold, og samtidig bliver autentificeringsprocessen strengere for dig. 

For at sikre, at dine e-mails når frem til din målgruppe, skal du følge disse regler nøje. Læs mere om de nye krav fra Google og Yahoo her 👈

3) BIMI vinder terræn

Styrk din virksomheds tiltrækningskraft

Nu hvor de fleste virksomheder alligevel vil være halvvejs i mål med det, fordi de skal opsætte SPF, DKIM og DMARC, forventer vi, at mange flere vil opsætte BIMI. Også fordi at brandværdien, og dermed gevinsten ved at sætte det op, er så høj.

Brand Indicators for Message Identification (BIMI) giver dig nemlig mulighed for at vise dit logo ved siden af dine e-mails i modtagerens indbakke. 

Det kan derfor styrke din virksomheds troværdighed og hjælper modtageren med at genkende dig i den enorme mængde e-mails, som de får hver dag. 📥

Vi forventer, at flere virksomheder vil bruge denne strategi, fordi den nu er så oplagt at få sat op, og for at øge deres åbningsrate og dermed tiltrække flere kunder, 

4) Mere fokus på data

Lær din målgruppe at kende

I en verden, hvor konkurrencen om modtagernes opmærksomhed er intens, bliver data dit vigtigste våben. 

Vi ser, at med AI og avancerede analyser, er det lettere end nogensinde at forstå, hvilke e-mails og strategier der fungerer bedst. 

Så, brug dit hemmelige våben (data) til at finjustere dine kampagner, målrette indholdet og forbedre din succesrate! 📈

Det kan måske virke lidt uoverskueligt til en start, men vi har selvfølgelig også en artikel om, hvordan du kan bruge dataindsamling i dit e-mailmarketing setup for at hjælpe dig i gang.

5) Personalisering er nøglen

Gør dine e-mails unikke

Med et stadig stigende antal e-mails i indbakken er det ikke længere tilstrækkeligt at bruge "kære [navn]" som personliggørelse. Det er dødsens kedeligt, og super uimaginativt. 

Vi forudser derfor, at i 2024 handler det om at tage personliggørelse til et helt nyt niveau. 

Og det bliver lettere end før, hvis du anvender både dataindsamling og AI. 🤖

Du kan derfor skabe  e-mails, der virkelig taler til dine modtageres interesser og behov og som gør dem følelsesmæssigt involverede i indholdet - og dermed se din responsrate stige.

6) E-mail er stadig en voksende marketingkanal 

… som bør prioriteres

Selvom vi har mange digitale kanaler til rådighed som marketeers i dag, er e-mailen stadig en af de mest kraftfulde måder at nå ud til din målgruppe på. 

Og e-mailkanalen får konstant nyt liv og vokser med flere muligheder. 🔝

I 2024 vil e-mailmarkedsføring fortsat vokse og udvikle sig. Flere virksomheder opdager nemlig potentialet i at skabe dybere forbindelser med kunder via e-mail, og med de rette strategier kan det blive en vigtig engagement- og indtægtskilde.

På samme tid bliver mange af e-mailplatformene stærkere og stærkere, med flere og flere muligheder - som f.eks. Klaviyo, hvis fremtidsplaner du kan læse om her. 

In a nutshell…

2024 er året, hvor e-mailmarketing virkelig tager fart! Med AI, autentificering, og personalisering som stjernespillere, har dine e-mailkampagner potentiale til at blive både smartere og mere fængslende.

Vi håber, at du nu er klædt på til at være på forkant med disse trends og er parat til at finjustere din e-mailstrategi for at forblive konkurrencedygtig i det kommende år. 🚀

Hvad tror du ellers 2024 byder på?

Læs videre 🤓