Går du og overvejer at investere ekstra tid eller penge i lækkert visuelt indhold til dine e-mails, men er i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig?
Så er vores svar et klokkeklart: JA!
Det siger vi, fordi den gennemsnitlige modtager kun åbner hver 5. af de nyhedsbreve, der lander i deres indbakke, og kun bruger 15-20 sekunder på at læse dem, de åbner. Så skal du fastholde deres opmærksomhed længe nok til, at de får hele dit budskab med, bør du tænke ud af boksen og lege med elementerne i dit indhold.
Og her findes der enormt mange muligheder i form af både video, GIFs og billeder, som kun de færreste virksomheder udnytter i deres e-mails.
Og det kan blive din fordel.
Det giver dig nemlig et forspring, hvis dine e-mails skiller sig ud fra størstedelen af dem, der ellers lander i din modtagers indbakke. Læs videre herunder for at få inspiration og gode råd til det indhold, der skaber resultater for dine åbnings- og klikrater.
Fang din modtagers opmærksomhed med video
Der er mange gode grunde til at implementere video i dine e-mails. Først og fremmest, fordi video kan hæve dine klikrater med helt op til 300%. Den menneskelige hjerne afkoder nemlig et billede 60.000 gange hurtigere, end den afkoder tekst.
Visuelt indhold er også ideelt til at fange din modtagers blik blandt de mange tekstbaserede e-mails. Og når du så har deres opmærksomhed, kan du ovenikøbet levere en masse information på kortere tid i en video, end du kan med en tekst - den kan du i stedet holde relativt kort.
Men video er ikke kun til de længere fortællinger.
Du kan også bruge video til en how-to-guide af dit produkt, som social proof, til at fremvise nye produkter, til at annoncere konkurrencer, som preview på webinarer og meget mere. Kun din kreativitet sætter grænsen.
Men inden du går i gang med den helt store videoproduktion, skal du være obs på, at det ikke er alle e-mailplatforme, der understøtter, at din modtager afspiller video i deres e-mails. Derfor er det altid bedst, at du tjekker din subscriber-liste og ser, om en stor nok del af dine modtagere vil kunne se videoen i e-mailen. Ellers er dit arbejde spildt.
Brug GIFs som en smagsprøve
Hvis en stor del af dine modtagere ikke kan se video i deres e-mails, kan du i stedet bringe et andet element på banen, der til gengæld er understøttet af stort set alle platforme: GIFs.
Med få sekunder til at levere et budskab, inden din modtagers opmærksomhed forsvinder, kan du skære det endnu mere ind til benet ved at omdanne et udklip af din video til en animeret GIF, som du indsætter.
GIFs er - ligesom video og billeder - et redskab til at gøre dine e-mails både letlæselige, letforståelige og interessante på trods af længden. Du kan indsætte en GIF for at bryde teksten lidt op eller for at understrege nogle vigtige pointer undervejs. Men det kan også bruges som et redskab til at øge interessen for dit produkt.
Hvis målet med din e-mail f.eks. er at få modtageren til gå ind på din webshop, kan du bruge en GIF som en smagsprøve på en længere produktvideo eller til at give en helt ny dimension til din produktvisning sammen med de statiske produktbilleder, der giver din modtager lyst til at se mere.
Men det er vigtigt, at du ikke overforbruger eller bruger dine GIFs forkert.
Det kan nemlig virke malplaceret, hvis du ikke tilpasser brugen og typen af GIF til dit indhold og din målgruppe. Er dit brand for eksempel kendetegnet ved eksklusivitet og rene linjer på dine andre kanaler, går det ikke, at du bruger GIFs med et skævt udtryk i din e-mails.
Vi skaber content, som du kan bruge på flere kanaler
At skabe relevant og konverterende indhold til dine e-mails kræver en vis indsigt i både din målgruppe og dit eget brand. Dine kunder og modtagere interagerer nemlig med dig på flere kanaler. Derfor gennemtænker vi hos Ackermann, hvordan det content, vi skaber, kan bruges på tværs af dit marketingmix, så du fremstår autentisk. På den måde skaber vi nemlig holdepunkter - både i og udenfor e-mailen - som dine modtagere vil interagere med og huske dig for.
Vil du høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig med content til dine e-mails? Så book en uforpligtende snak med vores Client Service Director Emil.