På Black Friday er alle i højeste gear. Forbrugerne er klar til at købe, og butikkerne er så sandelig klar til at storsælge til lave priser ⚫️
Tilbud og rabatter bliver smidt i nakken på alle. Derfor er det også et af de tidspunkter, hvor det er allervigtigst at være synlig på, men det er samtidig også en af de mærkedage, hvor det er allersværest...
Der er mange våben, du kan bruge i kampen om kunderne på Black Friday og en af dem, er en VIP-liste. I denne artikel dykker vi ned i, hvorfor du bør prioritere en VIP-liste til dette års Black Friday 👇
Eftertragtet for rabathungrende kunder, når tilbuddene daler ned 🌧
VIP-listen er en måde at få dine subscribers forrest i køen på. På Black Friday er forbrugerne som aldrig før købeklare. Det er nemlig på denne dag, at de forventer at gøre årets kup. Derfor er de også mere interesseret i at blive eksponeret for en lang række gode tilbud, måske mere end almindeligvis.
Men som forbruger kan være en jungle at finde rundt i, for hvor skal starte, når alle råber højt med sorte bannere og nedsatte priser? 🤷♂️
Her kan en VIP-liste være et virkelig kraftfuldt redskab, da brugerne får tilbuddene serveret på et sølvfad og ikke selv skal sidde og bladre igennem et hav af webshops. Du kan både bruge VIP-listen til at promovere dine bedste tilbud, men den kan også bruges til at give tidlig adgang til nogle udvalgte produkter.
Dine tilbud drukner ikke i tilbudsfloden
Mange virksomheder skruer op for e-mailflowet omkring Black Friday, hvorfor dine e-mails hurtigt kan gå tabt i flødet. Selvom man gør sit ypperste for at tilbyde de vildeste produkter, og gør en indsats med engagerende content, er det ikke altid nok, når e-mailsene tikker ind i forbrugerens indbakke 💌
Men lander dine e-mails i indbakken hos personer, som selv har udtrykt, at de er interesseret i dine produkter og tilbud, kan du minimere risikoen for at blive overset og i stedet tale direkte til de personer, som allerede har udvist interesse i dit brand. Sender du dine allerbedste tilbud ud til en målrettet gruppe, som selv har tilvalgt din kommunikation, er du næsten sikret, at de bliver læst 🎉
Du kan tillade dig at skrue op for volumen 🔥
Fordi de personer, der skriver sig op til din VIP-liste, højst sandsynligt er nogle af de mest købeklare, kan du samtidig tillade dig at skrue op for antallet af e-mails. Brugerne på denne liste er nemlig også dem, der kan betragtes som meget modtagelige over for dit indhold. Derfor giver god mening at give dem en masse af det.
Historisk set har det en god indflydelse på din omsætning, da du får endnu større mulighed for at eksponere dem for dine gode tilbud og fede produkter. På samme tid har brugerne selv skrevet sig op på listen, og betragter derfor ikke på samme måde dine mange e-mails som spam, så længe indholdet er relevant for dem.
Selv efter Black Friday er listen værdifuld 💰
Du tænker måske, at det hele lyder som en hulens masse arbejde for en enkelt mærkedag, men faktisk kan din Black Friday VIP-liste være en kæmpe guldmine selv lang tid efter, at handelsdagen er overstået.
For mange af de kunder, der har skrevet sig op til din VIP-liste, kan du betragte som gode, potentielle kunder. Derfor giver det rigtig god mening at bygge videre på den relation og behandle dem som VIP selv efter Black Friday er ovre. Det samme segment er nemlig klar til at jagte de ekstra gode tilbud fra lige netop din forretning, hvorfor du bør fortsætte med at promovere dine kampagner over for målgruppen 👏
Samtidig kan det være, at der er nogen på denne liste, som er super engagerede i dit brand, og er interesserede i at modtage de første nyheder eller eksklusive produktlanceringer, hvilket du bestemt bør udnytte.
Ackermann kan hjælpe din virksomhed med at opbygge en VIP-liste til Black Friday
Vælg det tidspunkt der passer dig bedst, så ringer vi dig op til en uforpligtende snak 👇