Lige om lidt går alting i sort. Og det er der en helt speciel årsag til. Black Friday og herunder Black Week er nemlig lige på trapperne. Du har nok hørt om den specielle uge før og er helt sikkert klar over, hvor meget larm om tilbud og prisnedslag, der bliver lavet.
Vil du gerne med i kampen men i tvivl om, hvordan du går til værks med at have content til hele ugen? Vi har samlet 3 steps til dig, som gør det simpelt for dig at kunne følge med, når Black Week står for døren.
Step 1: Undervurdér ikke ugens vigtighed 🤔
Først og fremmest, er det vigtigt, at du ikke tænker, at Black Week “bare er en uge”. Det er nemlig en af de vigtigste perioder for handel, hvorfor den bestemt ikke skal undervurderes. Tænker du om Black Week, på samme måde som du f.eks. gør om julesalg og januarudsalg, vil dit content også afspejle, at du ved præcis, hvor værdifuld ugen er.
Tror du stadig, at Black Week kun er noget, amerikanerne fejrer og bruger penge på? Så tag et kig på disse tal fra 2017:
🛍️ Mere end 9 ud af 10 danskere kender til konceptet
🛍️ Hver femte dansker deltog i Black Friday
🛍️ Dem, som købte noget, brugte i gennemsnit 2.219 kroner
🛍️ 71% af dem, som shopper, køber julegaver, mens 54% køber produkter til sig selv
Statistikken taler for sig selv, og understreger præcis, hvorfor du bør gøre et stort nummer ud af Black Week - også selvom du ikke er amerikaner! At forberedelserne til, hvordan Black Week skal forløbe for din forretning, er del af planen lang tid før kalenderen viser november, er derfor vigtigt.
Forbrugerne er købeklare og har de helt store spenderbukser på. Det er derfor denne uge, at du skal nå ud til dem med kreativt og engagerende content.
Step 2: Gå i gang tidligere, end du tror ⌛
Skal du have produceret nok content til hele ugen (og eventuelt noget til før ugen), er det ganske enkelt nødvendigt at give dig selv tid nok. Blot fordi Black Week kun løber af stablen en enkelt uge, betyder det ikke, at du skal tage let på opgaven. Fordi Black Week er så præget af konkurrence, er det nemlig vigtigt, at dit content skinner igennem - og det tager tid at producere!
Derfor er det essentielt, at du planlægger dine strategier og producerer dit indhold tids nok, så det ikke pludselig bliver en forhastet produktion, da det også vil afspejles i kvaliteten af indholdet.
Der ligger sindssygt meget potentielt salg i Black Week, og fordi brugerne er så købsivrige, gælder det bare om at give dem det indhold, de skriger efter.
Step 3: Tænk forskelligartet indhold i flere forskellige baner ↔️
På Black Week gælder det især om at skille sig ud, for det er sæsonen, hvor alle råber højt om tilbud og rabatter 📢
Det er en uge, hvor der virkelig er brug for, at kommunikationen er finpudset, for brugerne modtager en overvældende mængde af den. Det kan dog være svært at opfinde den dybe tallerken i hvert eneste stykke content. Men kommunikerer du om flere forskellige vinkler og aspekter af Black Week, skaber du automatisk også en langt større volumen af content, som du derefter kan sprede ud over hele ugen.
Hvad med f.eks. at have fokus på handelsdagens historie og oprindelse i én serie af content? Eller måske kan det være en sjov idé at adressere faktummet, at det er en vild dag for forbrugerens indbakke med lidt humor i en anden?
Black Week behøver ikke kun at være “se hvor billigt, det her er!” klasket op på et sort banner. Der er nemlig så meget mere ved mærkedagen- Bliver du bare i kliché fælden med sorte bannere og lave priser, bliver det svært at blive ved med at fortælle den samme historie flere gange og dermed svært at producere nok content til hele ugen.
Prøv derfor nogle forskellige og lidt anderledes spor af, da det vil generere flere ideer, som resulterer i mere content og så er det desuden også et kraftfuld værktøj i kampen om åbningsraten 💥
Er du stadig usikker på, om din forretning er klar til Black Week?
Udfyld vores kontaktformular og vi vil kontakte dig til en uforpligtende snak om, hvordan du kan skinne igennem på dette års Black Week🖤