Har du hørt om Núnoo før?
Det ville ikke være mærkeligt, hvis du har - det er nemlig et dansk-stiftet taske- og tilbehørsbrand, der blev grundlagt i 2015 af de to søstre Pia Silfen-Jensen og Naja Silfen.
De kunne bare ikke holde sig eksklusivt til det danske marked, de vidste altid de ville være internationale. Og den drøm gik i opfyldelse. For i dag sælges Núnoo taskerne af førende forhandlere over hele verden!
Målet var altid at skabe håndlavede designertasker i høj kvalitet, der kunne fuldende både kvinder og mænds look - ved at være sig selv og inspirere hinanden.
Deres brand er derfor også meget personligt - og det er et helt bevidst valg.
De vil nemlig gerne gøre en forskel på både det personlige og det større, samfundsmæssige plan. Derfor er bæredygtighed også et helt naturligt skridt for dem, hvor de nu har et mål om at være 100% cirkulære i 2030 🔄🌳
Deres branding er også meget SoMe-drevet, og kører primært over Instagram og TikTok. Samtidigt går de også meget op i deres kundeservice, og forsøger så vidt muligt at svare alle - hvad end det er via chat, e-mail, direkte beskeder eller andet.
Med andre ord, så har Núnoo fuldstændigt styr på, hvordan deres brand fungerer, hvad deres mål er, og hvordan de skal opnå dem.
Og da de tog kontakt til os, så var det fordi, at nu var turen kommet til deres e-mailmarketing.
De havde ved samarbejdets begyndelse opsat 2 grundlæggende flows, som bar deres e-mailmarketing omsætning.
Det første flow var velkomstflowet, der blev udløst, når nye kunder tilmeldte sig deres e-mailliste. Det var tilpasset de mange forskellige markeder, så hver enkelt person fik en passende og personlig velkomst.
Det andet flow var et Back in stock-flow, som blev aktiveret, når en tidligere udsolgt vare igen blev tilgængelig.
Der var derfor meget uudnyttet potentiale, som vi nu skulle låse op for 🔑
De havde nemlig en del ønsker til, hvordan deres e-mailmarketing skulle se ud fremadrettet:
👉 Et af de vigtigste elementer var, at det skulle passe med deres brand, også på tværs af deres andre kanaler. Det skulle skabe den samme eksklusivitets-følelse, som de havde etableret de andre steder.
Deres produkter er af høj kvalitet, og derfor er det også vigtigt, at der ikke opstår en discount-fornemmelse i deres e-mails - for eksempel med for mange rabatkoder. Ideen er, derimod, i højere grad at inspirere - blandt andet ved at vise hvordan man kan style en taske, hvordan man rengør dem, nye kollektioner og lignende.
👉 Samtidigt var det også vigtigt for Núnoo, at deres community, ClubNúnoo, skulle blive et hovedfokus i deres e-mailmarketing.
ClubNúnoo er deres fællesskab, hvor diversiteten i deres kundebase fejres, og hvor man kan blive inspireret til, hvordan man kan style taskerne.
Derfor var det også målet at spille på det følelsesmæssige niveau, via hashtags som #selflove og mottoer som “be yourself and have fun”, som kunderne selv kunne bruge i deres opslag. Det var målet at modtagerne skulle føle, at det er et community, de bare må være en del af.
Og så skulle medlemskabet af ClubNúnoo selvfølgelig også give nogle fordele, som tidlig adgang til nye produkter, små gaver og nogle rabatter.
👉 Endelig, så ville Núnoo også rigtig gerne have mere fokus på det visuelle i deres e-mails. Designet skulle være sådan, at der skulle være en større andel videoer og billeder til at fremvise produkterne, og så lidt mindre tekst.
De havde altså nogle meget klare ideer om, hvad deres e-mailmarketing skulle kunne, og hvordan det skulle se ud.
Alt dette var ønsker, som vi nu skulle implementere i deres nye automation setup.
Heldigvis var det lige til højrebenet, hvor vi skulle starte.
Vi skulle nemlig lægge strategien.
Det vigtigste var at indbygge ClubNúnoo i de nye automations, og sørge for, at Núnoo kunne komme meget tættere på kunderne, og skabe interaktion. Samtidigt med det, skulle det naturligvis også leve op til de standarder for det visuelle, som de drømte om.
Derfor blev det også hurtigt til en stor opgave, som vi nu stod overfor.
Planen var nemlig at opbygge et fuldt funnel-setup med alle de flows, der nu hører til, ved en taske-forhandler som Núnoo.
Og når vi siger alle slags flows, så mener vi alle slags flows:
Velkomstflowet, der skulle skabe den første, positive oplevelse med brandet for nye leads og kunder, og introducere dem til brandets værdier og ClubNúnoo og dets fordele.
Onboarding-flowet, der fokuserer på at introducere brandet og ClubNúnoos fællesskab endnu mere. Det var her, vi ville inspirere dem med indhold fra andre Núnoo kunder, bestseller-produkter, tips og tricks, anbefalinger, hemmelige gaver og lignende - og dermed give dem grund til at vende tilbage igen og igen.
Repeat purchase-flowet, der målretter sig til kunder, der allerede har købt Núnoos produkter flere gange. Her skal relationen til kunden styrkes ved anerkendelse og muligheden for at have medindflydelse på valget af fordele i ClubNúnoo. Her lægges der også fokus på at tage et dybere dyk ned i nogle af de tasker, der har en helt unik historie, og fortælle dem.
Loyalty-flowet, der især lægger vægt på at opretholde og styrke kundens forhold til ClubNúnoo, ved at invitere og inspirere dem til at dele deres oplevelser med brandet, og blive inspireret af andres. Og så bliver de selvfølgelig også tilbudt unikke fordele, som kun er tilgængelige for loyale kunder i dette flow, og dermed skaber følelsen af eksklusivitet.
Winback-flowet er designet til at tage hånd om de kunder og subscribers, der er uengagerede med brandet, og derfor ikke har interageret med virksomheden i et stykke tid. Her forsøges de genoplivet med relevant indhold og gode tilbud.
Sunset-flowet er det næste skridt, hvor målet er at rydde op i de uengagerede og inaktive kontakter. Her, hvis gentagne forsøg på at re-engagere dem mislykkes, fjernes de fra subscriberlisten, for at opretholde en god engagement-rate og en sund subscriberliste.
Remarketing-flows, som f.eks. abandoned cart, added to cart, viewed product, active on site og back in stock, byggede vi også. De er en bunke flows, der er meget målrettet mod den enkelte subscriber, og deres adfærd og handlinger på hjemmesiden. I disse har vi lagt et særligt fokus på at vurdere værdien af forladte kurve og lignende, og også hvorvidt det reelt er potentielle købere, eller om det er nogle, der samler ønskelister.
På den måde har hver automation en unik strategi og målsætning, der samtidigt rammer forskellige punkter i kunderejsen og får dermed den bedst mulige oplevelse med brandet.
Vi kunne dog hurtigt regne ud, at der var brug for mere end bare specialistydelserne for at opnå de drømme, som Núnoo havde for deres e-mailmarketing.
Der var også brug for design-hænder 🎨
Fordi Núnoo er så kreativt og visuelt anlagt, som de er, er det også vigtigt, at designet i deres e-mails spiller. Det er nemlig det, der skal hjælpe med at skabe den eksklusive følelse.
Hver enkelt e-mail i det automatiske setup skal både have en rød tråd i forhold til resten, og være skræddersyet visuelt til netop deres eget budskab.
Dette blev derfor gjort sideløbende med hinanden, og samtidigt blev der skabt skabeloner til Núnoos nyhedsbreve, så de også matchede deres automations.
Da det blev sommer, kom muligheden for at få testet de nye automations ordentligt af, ved deres Summer-Sale kampagne.
Her lagde vi nemlig fokus på leadgenerering.
For, med de gode tilbud, var det en god chance for, at hente nogle nye subscribers ind, der ville vise, hvordan det nye setup klarede sig i forhold til det forrige.
Vi hjalp dem derfor i gang med at leadgenerere på især to kanaler: deres egen hjemmeside og via Facebook.
Og selvom det måske ikke lyder af så meget, så virkede det.
Bare i deres kampagne havde Núnoo nogle klare performance resultater:
📈 Åbningsraten var på 80%
📈 Klikraten på 49%.
📈 Og konverteringsraten oversteg den tidligere rekord på 1,7% til nu at komme helt op på 4,5%.
Ligeledes kørte de også en Secret Sale kampagne på deres EU-subscribers, der kun kørte over e-mail. Og her blev tallene lige så imponerende:
📈 Stigning af omsætning ift sidste års kampagne med 217,8%
📈 Antallet af ordrer steg med 210,1% ift sidste års kampagne
📈 Fastholdt en klikrate på 3,9% (hvor det året før var 4,7%), på trods af, der blev sendt næsten 3 gange så mange e-mails
Der er derfor helt tydeligt, at vores arbejde i forbindelse med deres kampagner og opbygningen af deres automations har været det hele værd.
Nu er alle automations sat op for deres EU-konto, og har bevist sit værd, og derfor vil vores fokus fremadrettet være at få duplikeret det ind i alle deres andre markeder. Derudover vil vi løbende hjælpe med at kigge på deres månedlige kampagnestrategier.
Det er derfor et samarbejde med en masse potentiale, som vi fortsat ser frem til at have.