MamaMilla

Kunde
MamaMilla
Type
E-commerce
Markeder
Danmark
Services
Fuld automation-funnel, stort fødselsflow, design, copywriting, SMS, automations
ESP
Klaviyo

Din sparsomme tid med en nyfødt skal bruges på baby, ikke på omstændigheder og produkter, som ikke virker optimalt.” - Sådan lyder ordene fra Kamilla, Co-Founder af MamaMilla. 

MamaMilla er nemlig en børnewebshop, som sælger produkter til mor under og efter graviditet, og alverdens produkter til barnet, efter det er født og de næste 1-2 år. Og der bliver ikke sparet på kvaliteten. 

Ideen til forretningen udsprang fra hende og hendes mand, Bruno, under Kamillas barsel med sin førstefødte (ud af nu 3 børn). Hun oplevede netop hvor meget tid og energi, der blev brugt på at finde de rette produkter, alt efter hvilke udfordringer, de stod overfor. Og det kunne jo ikke passe, at det var dér, energien skulle lægges. 

Så hun skabte sin egen virksomhed med egne, hjemmelavede produkter. 

Kvalitetsniveauet, fokusset på bæredygtighed, og at det hele er lavet i Danmark, har vist sig at give pote - for i dag er virksomheden allerede 9 år og har stadig vokseværk 📈

For 3 år siden kontaktede MamaMilla os - for nu skulle det vokseværk også ramme deres e-mailmarketing. 

Udfordringen

De havde selvfølgelig allerede det fundamentale sat op, da de kom til os - og så også i Klaviyo, som også er den mest ideelle platform for dem. 

Designet var dog en smule forældet og trængte til en opdatering, så det matchede den nye hjemmeside, som de også arbejdede på at få sat op. 

Deres ønske var, at deres e-mailkanal skulle opskaleres meget mere, end den var - for der var meget mere potentiale at hente. 

Blandt andet skulle der være fokus på at integrere e-mailautomations med deres kundeklub - både for at få flere tilmeldinger til kundeklubben, men også for at sørge for, at medlemmerne i kundeklubber også brugte de point, de nu havde optjent. 

Derudover skulle deres e-mailmarketing hurtigt kunne aktivere subscribers, da deres målgruppe kun er målgruppen i en afgrænset periode - altså, før fødslen og de første par år af babyens liv. 

Og så var det vigtigt, at deres e-mails også afspejlede deres brand og forretning med Kamilla som frontfigur og den meget personlige vinkel på kommunikationen. De var ikke i tvivl om, at denne meget personlige tilgang ville være effektiv og helt perfekt for dem. Og det var vi heller ikke. 

Løsningen

Allerførste skridt i processen var at danne os et overblik og sammen lægge den nye strategi for MamaMillas e-mailmarketing. 

For, ligesom med deres produkter, så skulle der ikke spares på kvaliteten 🔝

Vi ville skabe et helt komplet e-mailmarketing setup med alle de flows, man kunne forestille sig: 

⚫️ Velkomst
⚫️ Abandoned Cart
⚫️ Browse abandonment
⚫️ Price drop
⚫️ Post purchase
⚫️ Product recommendation 
Og meget mere!

Det skulle ramme ethvert punkt i kunderejsen med skræddersyede budskaber, så deres subscribers følte sig modtaget, set og hørt i deres situation. Hele vejen igennem. 

Alt dette lavede vi, i fællesskab med MamaMilla, helt fra bunden - nye templates og design, så det matchede deres hjemmeside, fortsat fokus på at ramme den personlige tone-of-voice, som var gennemgående på alle platforme, og samtidig sat det op på en måde, hvor det fremover vil være let tilgængeligt og nemt at overskue. 

Samtidig tænkte vi altid ind i at integrere kundeklubben - for det var jo et af deres helt store fokuspunkter. 

Her segmenterede vi det på den måde, at de, der endnu ikke var medlemmer, selvfølgelig blev gjort opmærksom på muligheden, og fik en invitation til den. Samtidig fik de, der allerede var en del af kundeklubben, en sektion, hvor de kunne se, hvor mange point, de havde til rådighed. 

Målet var at skabe meget mere opmærksomhed på og engagement i kundeklubben fra modtagernes side - og det virkede!

Med det sat live, begyndte vi at kigge på, hvor vokseværket nu skulle strække sig ud ad. 

Heldigvis var der ikke så meget at være i tvivl om, for MamaMilla havde altid drømt om et e-mailflow, som skulle følge en gravid mor frem til og efter at hendes barn kom til verdenen. 

Den drøm skulle selvfølgelig også gå i opfyldelse 🌠

Denne type flows er nogle af de mest langsigtede og omfattende, som vi har arbejdet med for e-commerces, da der er så utroligt mange e-mails bygget ind i det. 

Fra at en subscriber taster sin termins- eller fødselsdato ind, skulle det være sådan, at de ugentligt fik en e-mail helt frem til terminsdato, og at det skulle fortsætte efter baby var født. Det ville først være et stykke efter barnets fødsel, at den ugentlige e-mail i stedet ville blive månedlig. 

Det flow skulle indeholde råd, fakta og selvfølgelig anbefalede produkter direkte fra Kamilla, så kommunikationen virkede personlig, kærlig og fra en, der vidste, hvad det hele handlede om. For at dette kunne lykkes, var det derfor nødvendigt at kende terminsdatoen og senere fødselsdatoen 🤰

Muligheden for at skræddersy budskaberne efter, hvor langt baby og forældre er, gjorde, at hver e-mail blev hyperrelevant for modtager. Og idet hver e-mail skulle være med Kamilla som afsender og fik en meget venskabelig og personlig vinkel, føltes det i højere grad som at få råd fra en veninde eller mor, end en e-mail fra en virksomhed.

Nu var der bare en enkelt ting der manglede…

En masse nye subscribers, der kunne komme ind i terminsflowet!

Der havde været løbende leadgenerering, for at kunne få nye subscribers ind i det nye automation-setup, som vi havde bygget. 

Første skridt, for at få en helt masse ind på det nye flow, var derfor naturligvis at indbygge opfordringen til at være en del af terminsflowet, som en del af de mange automations, vi tidligere havde lavet. 

Derudover blev der igangsat flere forskellige tiltag: Facebook leads ads, pop-ups via Klaviyo på hjemmesiden, lykkehjul med rabatkoder på hjemmesiden også. Nu bare også med muligheden for at skrive sin terminsdato ind, så de kunne blive aktiveret i terminsflowet. 

Alt dette arbejde har i den grad ført til resultater - se bare her: 

Resultater

Samarbejdet med MamaMilla har været i gang i 3 år nu. Og på den tid har vi opnået store ting. 

Her er f.eks. nogle af de highlights, som vi gerne vil fremhæve: 

🔝 Omsætningen via e-mail er steget med over 100% siden samarbejdets begyndelse
🔝 Selvom terminsflowet kun er 4-6 måneder gammelt, har det allerede tjent sig selv hjem
🔝 Afmeldingsraten er faldet med ca. 20% i forhold til, hvor mange e-mails, der sendes

Og vi er slet ikke færdige med vores vokseværk endnu!

Næste skridt i rejsen er nemlig at få bygget et helt SMS-setup med MamaMilla - med både automatiske og nyhedsbrevs-lignende SMS’er. (Og uden at røbe for meget, så kan vi fortælle at det går live allerede lige om lidt!) 📲

Derudover vil vi også arbejde meget mere ind i kundeklubben, hvor vi vil lave flere e-mailflows specifikt til medlemmerne. 

Vi ser i hvert fald frem til de næste mange skridt med MamaMilla, på deres rejse. 

Selv siger de sådan om samarbejdet:

Ackermann har hjulpet os med alt fra kampagne-mails til automations. Især automations har vi fået en masse ud af. Vi kan se hver eneste måned nu, at samarbejdet giver afkast. I Ackermann har de nogle utroligt professionelle folk, der følger op, når vi mangler at sende noget, og altid leverer til tiden. Det, vi har været glade for, er, at hvis der er deadlines, så når vi det. Har vi sat mål, så når vi det. Som e-handler er det utroligt vigtigt at få styr på sit e-mailmarketing setup - og det kan du få ved Ackermann. Jeg vil bestemt anbefale alle e-commerces, der kigger ind i e-mailmarketing, at samarbejde med Ackermann.
Bruno Poulsen - CMO i MamaMilla
MamaMilla

Næste case