Dyrenes Beskyttelse

Sådan hjalp vi Dyrenes Beskyttelse med at blive skarpe på deliverability.

Kunde
Dyrenes Beskyttelse
Type
NGO
Markeder
Danmark
Services
Workshop
ESP
ClickDimensions

Ved du helt præcis, hvad du kan gøre for at øge chancen for, at dine e-mails ender i din subscribers indbakke i stedet for spamfilteret? ⛔

Det spørgsmål ville Dyrenes Beskyttelse gerne kunne svare et højt “ja” til. 


Men der er faktisk rigtig mange knapper - både sprogligt og teknisk - som man kan justere på for at forbedre ens delivery rate (hvor mange e-mails, der bliver sendt fra e-mailsystemet uden problemer) og deliverability rate (hvor mange e-mails, der ikke ender i spamfilteret).


Derfor henvendte de sig til os i efteråret for at få hjælp til netop dét.  


Vi søgte sparring i forhold til, hvordan vi kunne forbedre vores deliverability. Derudover ønskede vi også sparring på, hvordan vi kan undgå, at vores nyhedsbreve ender i modtagerens spam-mappe”, skriver Patricia Kleist, Marketing Automation Fundraiser hos Dyrenes Beskyttelse.


Det gjorde vi op til workshoppen

Det var vigtig for os, at medarbejderne fra Dyrenes Beskyttelse forlod vores kontor i Ørestaden fuld af konkret og praktisk viden omkring, hvordan de kan øge sandsynligheden for at ende i deres modtageres indbakke. 

Det krævede, at vi på forhånd dannede os et overblik over deres nuværende setup. 

Derfor fik vores E-mail Specialist Tais adgang til nogle af Dyrenes Beskyttelses performance tal, så han kunne se, om der var noget, der stak ud. 

Derudover bad vi dem også om at sende 3 eksempler på tidligere nyhedsbreve til vores Copywriter Sophie. Da en høj interaktion med ens e-mails er en del af løsningen for at undgå spamfilteret, vurderede Sophie, hvordan Dyrenes Beskyttelse kunne øge engagement på deres e-mails. Det betød blandt andet en analyse af deres målgruppe, tekstforfatning og design. 

En workshop i 3 sessioner

For at Dyrenes Beskyttelse fik det maksimale ud af deres workshop, valgte vi at dele den op i 3 sessioner:

Session 1: E-mail Specialisten og Copywriteren holdte hver især oplæg om de grundlæggende rammer inden for delivery, deliverability (herunder segmentering og DNS-indstillinger) og tekstforfatning af en rigtig god e-mail.

Session 2: Her koblede vi værdier, nøgleord og kommunikationsformer på deres målgruppe-personaer og smed alle indsigterne op på en tavle. Disse indsigter skulle nemlig danne grobund for session nummer 3.

Session 3: Gennemgang af de 3 fremsendte eksempler med udgangspunkt i viden fra de to forrige sessioner. 


Og især under session 3 havde vi stort fokus på, at Dyrenes Beskyttelse selv skulle identificere forbedringspotentialet i deres e-mails. Det betød, at for hver gang vi hev et nyt eksempel af deres frem, kom Dyrenes Beskyttelse selv mere og mere på banen. Og det resulterede i, at de i slutningen af sessionen helt egenrådigt kunne vurdere, hvordan de kunne optimere deres e-mails - hvilket var målet med det hele.

Og da vi efterfølgende spurgte Dyrenes Beskyttelse, om de også selv følte, at de fik noget ud af workshoppen, svarede de følgende: 


“Det var en virkelig givelig workshop, som har givet os en masse ny viden og inspiration til, hvordan vi kan gøre fremadrettet. Jeg vil på det stærkeste anbefale, at man rækker ud til Ackermann, da de er top-professionelle og deler deres viden ud, som man konkret kan bruge i sin virksomhed. Vi vender helt sikkert tilbage”.
Patricia Kleist
Dyrenes Beskyttelse

Næste case