Dea Kudibal er et high-end fashion brand, hvor feminine tryk, legende farver og flatterende silhuetter kendetegner brandets tøjkollektioner. Hele idéen bag det farverige og eksklusive brand udsprang i Kudibals egen fascination af den etniske kultur - en fascination, som blev startskuddet for virksomhedens tilblivelse tilbage i 2003. Siden da har både udviklingen og udvidelsen af brandets kollektioner taget fart, og i dag kan Dea Kudibal findes i mere end 350 forhandlere verden over.
Dea Kudibal beskriver deres kernekunde som kvinden i sin bedste alder. Hun elsker eksklusivitet og sætter pris på de unikke farvesammensætninger og smukke prints. Med målet om at sælge kvalitet, holdbarhed og et unikt udtryk, er det derfor afgørende, at disse værdier kommer til udtryk i alt, hvad Dea Kudibal producerer til målgruppen.
Dea Kudibal begyndte at bruge e-mailmarketingplatformen Klaviyo få måneder før starten på samarbejdet, og havde allerede både et velkomstflow og et abandoned-cart flow live. Deres primære fokus lå dog på deres e-mailkampagner, som var den bærende del af deres totale e-mailomsætning.
Det, som Dea Kudibal manglede, da Ackermann kom til, var at få opsat et automation-setup, der i højere grad matchede kunderejsen og virksomhedens brand. De ønskede, at det visuelle i højere grad skulle afspejle brandets eksklusivitet, og at der derfor var en gennemgående rød tråd mellem det og kundernes forventninger til brandet samt deres e-mailkampagner. Derudover savnede de også struktur i deres setup og lister, så de fremadrettet kan få et overblik over den indsamlede data.
Det var den opgave, som vi nu skulle hjælpe dem med at løse.
Indledningsvist var det vigtigt for os at undersøge, hvornår deres gennemsnitlige kunde vendte tilbage for at foretage endnu et køb, så vi kunne få et indblik i kunderejsen og dermed mulighed for at bygge et setup på baggrund af reel data. Derudover var det spændende for os at forstå, hvad Dea Kudibal anså som henholdsvis en høj- og lavværdi kurv, da deres produkter ligger i den høje prisklasse, og derfor medfører en anderledes og længere kunderejse op til det første køb. Med det afklaret, gik vi igang med at opbygge et solidt automation fundament.
Først og fremmest hjalp vi dem med et velkomstflow, som er tilpasset til, hvor på hjemmesiden, de besøgende skriver sig op. Dette blev efterfulgt af 2 onboardingflows - det ene til førstegangskøbere, og det andet for de kunder, der endnu ikke har foretaget et køb.
Derudover lavede vi et flow, der vil blive sat igang, når kunderne har foretaget et køb. Dette flow blev sat op, på grund af Dea Kudibals høje priser og den lange beslutningsprocess/kunderejse op til et køb. Vi havde imidlertidigt opdaget, at Dea Kudibals Trustpilot score var relativt lav. Derfor oprettede vi en automation efter 2. køb, hvor kunden enten kan trykke ‘tommel op’ for at blive redirected til Trustpilot, eller ‘tommel ned’ for at blive sendt videre til support.
For at aktivere de kunder, der endnu ikke har foretaget et køb, skabte vi også et flow hertil, og ligeledes til de kunder, som ikke har været aktive i en længere periode. Vi havde derudover et særligt fokus på remarketing, hvor vi skabte 3 forskellige flows med en mere aggressiv tilgang til at opnå konverteringer.
Herudover oprettede vi et flow til de kunder, der har kigget på et specifikt produkt, og et flow til dem, som har været på websitet, men ingen produktsider. Endeligt arbejdede vi også videre med deres abandoned cart flows, hvor det nu bliver tilpasset efter, om den efterladte kurv er af høj eller lav værdi.
På den måde skabte vi et helt nyt automation-setup, som i højere grad er tilrettelagt efter virksomhedens brand og kunder, så deres værdier ikke går tabt undervejs.
Det hårde arbejde, vi har lagt i samarbejdet, og den succes, vi har opnået, ses tydeligt i resultaterne allerede 6 måneder senere: