Camille Brinch Jewellery

En eksklusiv, personlig og community-skabende e-mailkanal.

Kunde
Camille Brinch Jewellery
Type
E-commerce
Markeder
Danmark
Services
Automations, nyhedsbreve, e-maildesign, copywriting, content
ESP
Klaviyo
"I har formået at være den her sparringspartner, som vi har gået og manglet."

Penge er omdrejningspunktet for rigtig mange virksomheder. Idéer, kampagner og markedsføring bliver bygget op omkring, hvordan virksomheden kan tjene flest penge. Sådan er det ikke for smykkedesigneren Camille Brinch eller teamet bag.

Og jo… Selvfølgelig vil de gerne tjene penge. Men for dem er opbygningen af relationer mellem brandet og målgruppen altoverskyggende. Den relation ville de gerne skabe på e-mailkanalen. Og det var vigtigt for dem, at deres nye e-mailbureau forstod det.

"Vi ledte efter nogle, som forstod vores brand, forstod vores vision om altid at have fokus på brand over salg, og som kunne løfte det ind i et nyhedsformat uden, at vi blev som alle andre."

Opgaven bestod både af relations-skabende automations og kampagnemails. I denne case vil vi sætte fokus på den fødselsdagskampagne, der kørte i slutningen af april og starten af maj.

En anderledes fødselsdagskampagne i Camille Brinch Jewellery-ånden

Camille Brinch Jewellery er som udgangspunkt et brand, der ikke giver rabatter. Men da Camille fyldte 25 år, besluttede de sig ekstraordinært for at lave en kampagne, som skulle give subscriberen 20% på hele webshoppen. Og her kom det tætte samarbejde mellem Ackermann og Camille Brinch Jewellery-teamet i spil.

For kampagnen skulle få deres subscribere til at tabe kæben. Den skulle være sjov, unik og overraskende. Den skulle give subscriberen noget, som de aldrig havde set fra Camille før. Alt sammen uden at kampagnen mistede den autentiske og unikke Camille-ånd. Og det krævede et tæt samarbejde.

"Ackermann ville det lige så meget, som vi ville. Og det var utrolig trygt at have en samarbejdspartner lige ved hånden, som forstod os, og som var tilgængelig til at kunne give os sparring og ro i maven i det øjeblik, vi havde brug for det - især med den her kampagne, fordi den var så meget anderledes for os."

Kampagnen endte med at være 5 mails lang og løb over 9 dage.

Den startede med at tease, at der var noget stort i vente. Og da den store overraskelse (de 20%) var afsløret, holdte vi ild i kampagnen ved løbende at sende inspirationsmails fra Camille (Se et eksempel herunder).

Og resultatet "sparkede megameget røv".

Da kampagnen blev lanceret, havde den en åbningsrate på 40 % og en klikrate på 7,6 %. Men det er faktisk ikke de resultater, som er vigtigst for Camille Brinch Jewellery-teamet.

"Selvfølgelig vil man gerne tjene en fed omsætning med rabatter, og det vil jeg da heller ikke lægge skjul på, at vi gjorde. Men vi er her for at bygge relationer, og det gik over al forventning. Altså, folk svarede tilbage på de forskellige mails og skrev "Tillykke!"! - Hvem har lige sådan et univers, hvor folk tager sig tid til det? Kampagnen sparkede bare megameget røv!"

Og samarbejdet mellem os og Camille Brinch Jewellery er slet ikke færdigt. Måske er det også derfor, at Josefine svarer "nej!", når vi spørger hende, om hun vil anbefale os til andre.

"Nej, vi vil ikke anbefale jer videre, for så ved vi bare, at andre får øjnene op for jer! Med jer får man en forlængelse af sin egen arm, og vi har ikke lyst til, at andre får at vide, at I formår at være den her sparringspartner, som vi har gået og manglet, for så får I måske for travlt. I har formået at sætte processen lidt i kasser for os uden også at sætte vores brand i kasse, og I har formået at styrke vores kreativitet og vores høje ambitioner og hjulpet os med at gøre det hele muligt. Og vi er ikke i tvivl om, at Ackermann er med os for at udvikle brandet endnu større - og vi har allerede en masse planer i støbeskeen!"

16
Camille Brinch Jewellery

Næste case