Få inspiration til dit næste nyhedsbrev

Få inspiration til dit næste nyhedsbrev eller automatiske e-mail med vores favoritter herunder.

Vi finder og uploader nye e-mails hver eneste måned👇

Exercere

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampagne mail

Forklaring:

Fed brug af polaroid-designet gennemgående i e-mailen, så den bliver dynamisk og "scrapbog"-agtig - giver et vildt fedt udtryk.

GABBA

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampagnemail

Forklaring:

HairOutlet

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampagnemail

Forklaring:

GABBA

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampagnemail

Forklaring:

Gladhud

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampagnemail

Forklaring:

Wally & Whiz

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampagnemail

Forklaring:

GABBA

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampagnemails

Forklaring:

Milton Huse

Virksomhedstype:

Type af email:

Forklaring:

GABBA

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Denne velkomstmail er helt i tråd med Gabba's visuelle identiet, som er ført ned over hele designet med en gennemgående rød tråd og brugen af deres font, farver og layout. Mailen er simpel og overskuelig og derved nem for modtagerne at interagere med.

Wally and Whiz

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Her bliver vi taget med på rejsen om, hvordan produktionen foregår og deres vingummier bliver lavet. Tidslinjen er meget illustrativ og tager modtageren i hånden og med på en rejse, som gøres spændende og visuelt levende genenm billeder og storytelling.

Wally and Whiz

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Man kan næsten smage lakrids i munden, når man ser den her mail. Den gennemgående brug af den grå farve, er med til at understøtte og forstærke budskabet om signatur smagen. Billederne bruges som en aktiv del, som formidler budskabet og gør mailen enormt levende og frisk.

Wally and Whiz

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

I dette design bliver der leget med farver, som passer enormt godt til virksomhedens visuelle identitet. Billedet bruges aktivt ift. teksten, hvor vi ser baggrundsfarven smelte i et med denne og forstærker budskabet.

True Tights

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

I dette design er der leget med organiske former og gradient ved farverne. Dette ses ved overskriften samt i oversigten over, hvilke farver produktet findes i. Dette er et godt eksempel på, hvordan man kan lege kreativt med budskabet.

Message

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Nyhedsbrevet har til formål at promovere deres overtøj i en kold tid, hvor det er dyrt at tænde for varmen. Der er en klar sammenhæng i e-mailens design og det enkle layout får alligevel præsenteret mange produkter på en pæn og overskuelig måde. De blålige nuancer i mailen er rolige for øjet og understøtter den kolde tid, og det at subscriberen skal "beat the cold".

Message

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Mailen er en del af en julekampagne, hvor subscriberen stadig kan nå at købe de sidste julegaver. De røde farver understøtter juletøjtiden og der er leget med udtrykket, hvor teksten står over billederne og vertikalt på headerbilledet. CTA'erne er tydelige og det er et meget clean, enkelt og fint udtryk.

Exercere

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

SharkGaming

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Denne automatiske e-mail sendes til subscriberen efter de har foretaget et køb. Mailen appellerer til, at hvis subscriberen har nogle spørgsmål, kan man altid kontakte supporten. Læg mærke til afslutningen - kæmpe haj-fives til SharkGaming!

Streetwear Evolution

Virksomhedstype:

E-commerse

Type af email:

Template til Black Friday

Forklaring:

Dette er et eksempel på en template til Black Friday med de klassiske sorte og orange farver, hvor der er lavet forskellige sektioner til at skabe varieret indhold til Black Friday mails. Baggrundsbilledet ned langs hele mailen med skoaftryk giver et råt og kantet look, som bryder med det klassiske e-mail layout og er en fed add-on til et skobrand.

Xtragrej

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Dette er et eksempel på en kampagnemail, som fokuserer på termotøj til de kolde måneder. Mailen har overskrifter og en CTA knap gode kontrastfarver, som får det vigtigste til at stå ud, og med en farvepalette som læner sig op af brandets identitet præsenteres to populære produkter med tilhørende beskrivelse.

Gabor

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Automatisk e-mail modtageren får, når de har været aktive inde på hjemmesiden. Mailen har en meget enkel og overskuelig opsætning, som har til formål at vise et udvalg af deres sko samtidig med de lægger op til, at de er klar til at hjælpe modtageren videre.

Camille Brinch

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

I dette nyhedsbrev er der en god sammenhæng mellem design og copy, hvor designet afspejler temaet med flammerne i baggrunden. Derudover er mailen meget sammenhængende og et eksempel på, hvordan billederne kan bruges aktivt i designet frem for at stille det op i klassiske blokke.

Exercere

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Denne e-mail er flot, fordi den matcher farverne i elementerne på e-mailen med produkternes farver. Derudover er de dygtige til at skabe nogt dynamik i kreativerne.

Camille Brinch

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Dette er et eksempel på en e-mail til Black Friday, hvor der er lanceret et nyt limited produkt. Gennem flotte billeder der vises i en GIF collage, sættes der fokus på produktet. Derudover er mailen designet i Black Friday tema.

True Tights

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Dette nyhedsbrev har et meget harmonisk samspil mellem valget af billeder og farver. Produktet vises i en flot collage, hvor mønstret fra produktet danner baggrunden for overskriften og farverne er gennemgående i mailen.

Camille Brinch

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Nyhedsbrevet har til formål at skabe suspense. Dette gøres gennem GIF’en, der udelukkende afslører et navn. Derudover er der indsat en countdown timer, der viser modtageren, hvornår hemmeligheden bliver afsløret.

Shark Gaming

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Denne automatiske e-mail forsøger at drive mikrokonverteringer på eksisterende subscribers ved at få dem til, gratis, at opkvalificere sig. USP'erne er fremhævede i punktform og Shark Gaming driver bl.a. SMS sign-ups på dene måde. Læg derudover også mærke til e-mailens copywriting.

True Tights

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Nyhedsbrevet har til formål at drive trafik til en produktlandingpage. Dette gøres ved brug af et utroligt flot e-maildesign og velskrevet copy.

Exercere

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Kampage e-mail

Forklaring:

Kreativt brug af deres billeder til at ramme sommerstemningen som et slags "postcard from X". Og har samtidigt tøj til forskellige anledninger i løbet af dagen, som de snakker ind i.

Workfeed.io

Virksomhedstype:

B2B SaaS

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Automatisk e-mail der fremsendes, når subscriberen har tilmeldt sig for at modtage en excel-skabelon. Læg bl.a. mærke til pilen i toppen af e-mailen, som på en naturlig måde fører subscriberen længere ned i e-mailen.

Autogogo

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Denne e-mail er en af de første automatikse e-mails, som nye subscribers modtager. Læg bl.a. mærke til header-billedet, hvor personen peger nedad og dermed fører subscriberens blik videre ned i e-mailen. Nederst i e-mailen er der ligeledes indsat en person som vinker (det er en GIF - det kan bare ikke se s på dette statiske billede af e-mailen!)

RAINS

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Nyhedsbrevet har til formål at promovere deres nye kollektion - blandt andet via en klar sammenhæng i e-mailens design. Super fed baggrund på selve e-mailen og generelt super design og farvevalg, hvor det hele spiller sammen.

SOUNDBOKS

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Helt simpel e-mail som har til formål at promovere nye varianter af SOUNDBOKS højtaleren. Læg mærke til copy'en, som er meget i tråd med SOUNDBOKS brandet.

Gastrotools

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

En e-mail der, i forsøget på at sælge en støbejernsgryde, først giver en masse værdi i form af use-cases, og til slut inkluderer en rabatkode.

About Vintage

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

En produktlancerings e-mail for About Vintage landholdsuret. Inkluderer både video, godt content og flot e-maildesign. Eftersom uret er "landsholdsuret" er e-maildesignet tilpasset dette. Bravo!

Exercere

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Der er godt blikfang i topbilledet og god sammenhæng med den nederste GIF, der giver e-mailen et sammenhængende udtryk og virkelig snakker ind i det event, som det snakker ind i.

ARKK Copenhagen

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Nyhedsbrev inklusiv countdown og tydeligt fokus på scarcity og urgency i forbindelse med tilbud på webshoppen

Rackbuddy

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Automatisk e-mail der byder velkommen til subscribers, som har tilmeldt sig for at komme først til virksomhedens Black Friday tilbud

Rigtigmad.dk

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Automatisk e-mail

Forklaring:

Automatisk e-mail med fokus på opsalg til kunder, som ikke er abonnenter. Læg mærke til at e-mailen inkluderer det beløb, subscriberen havde kunnet spare med et abonnement.

Frederik Bagger

Virksomhedstype:

E-commerce

Type af email:

Nyhedsbrev

Forklaring:

Nyhedsbrev der skal skabe hype og drive VIP sign-ups frem mod en større lancering